reklama

Dušičková sobota

Ešte sa raz vyspím a bude sobota. Nie taká obyčajná, ale dušičková. A to, že som najstaršia, je konečne aj výhoda. Idem s tatkom na Moravu. Mám nové biele topánky a na každej čierny gombík. Cestujeme s kvetmi a sviečkami osobákom do Trenčianskej Teplej a potom dreveným, ešte asi hodinku. Ten vlak nie je drevený, len ja mu tak hovorím. Na vagóne má číslo 3, drevené lavice, veľké kachle, kde sa kúri uhlím. Je to len pár zastávok a jeden železný most, nad riekou Vlárou. Všetci sa mi smejú, že prestávam hovoriť slovensky, len tatkovi to nevadí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
To bolo vtedy, keď sa naši brali...
To bolo vtedy, keď sa naši brali... 

Aj tak ma nepočúva, v myšlienkach, je už doma, v rodnom kraji...spomína.

„Nejednou v životě jsem prožíval trpké i veselé chvíle, ale tebe, múj rodný kraji, jsem vždy vřele miloval. Byl jsi to ty, který jsi mi dával sílu v krušných dobách.

Já tě miloval již v dětství. Neměl jsem v dědine statkú, ani vlastné rodné střechy, byl jsem častokrát hladný. Krutý osud mě vzal mámu a tehdy v devíti letech jsem uvažoval jako dítě a kladl si otázku, proč já nemám na tomto světě nic, zhola nic a přece jsem tě miloval. V duchu jsem hladil očima všechny kopce, hory, věž kostela, kde jsem někdy býval šťastný a jindy ve velikém žalu nad strátou nejbližších.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dětsky jsem se prve loučil, vesničko valašská, milá. Nikdy mě k srdci nepřilnula rovina. Stesk to byl po Járku a horách.

Už nejsu malý ogara, snad přijde ta hodina a mé srdce roztoužené přilne k tobě a zústane.“

Ten drevený vláčik, už na Moravu nejazdí, ďaleko sú moravské hory od šírej trnavskej roviny.

Je dušičková sobota.  

Obujem si čierne topánky a pôjdem peši tam, kde spí môj tatko a jeho najmladší syn.

Zapálim bielu sviečku a pod skromný, železný krížik položím,

jesenné kvetiny.

Zdeňka Javorská

Zdeňka Javorská

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hovorili mi, že si mám zložiť tie ružové okuliare. Stále ich mám, len trochu vybledli. Zoznam autorových rubrík:  fotobríbehmedzi ľuďmimoje láskytaké malé príbehyobrázkyvidené a odpočuténielen o kvetochRozprávky starej matereSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu