reklama

Bez koruny

Niekedy sa ma ľudia pýtali, či som si tu zvykla, v tomto kraji. A prečo nie? Je tu krásne, všade dookola hory, čistý vzduch...a ľudia, ako všade na Slovensku, len prízvuk majú iný. Je pravda, že niekedy mi vadí, tá vzdialenosť, keď chcem vidieť tatka, mamu a chýbajú mi aj bratia a sestry...Tak vtedy si zbalím kufre a spolu s deťmi sadnem na vlak smerom na západ. Sú však dni, skôr večery, keď sa to nedá, vtedy...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Otváram staré albumy, čítam mamine listy. Tristo kilometrov je niekedy veľa.

Minule mi poslala aj básničku. Dosť ma prekvapila. Napísal ju brat Láďo, teda si ju prečítam. Volá sa: Bez koruny král

Myslela som, že tam niečo chýba v nadpise...

Bez Koruny král

Bez Koruny král, sám sebe sa zdám,

ket po dlhém čase v rodném meste zase,

hledám hodnú chvílku šenk starého Hilku,

asi belmo mám.

Už dávno som nebola doma ...

Hentam precsa stál sám Imperijál,

zmizol jako gáfer bez volákých afér,

aj jeho kukátka na holé kurátka,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

život ide dál.

Ten hotel, pri stanici, tuším sa volal Park...

Pol deci si dám v prítomnosci dám

pres uličku úskú, čo na každém kúsku

volado v nej šmochce, mne sa hlava moce,

šak ten šenk tu stál!

Jako skončí flám, ešče nevím sám,

z istotu jedno vím - námescí naščívím,

z bílovlasú Sidu fajku míru si tu

v klude vyfajčím.

...moje šachované námestie...aj tú Sidu v pestrých šatách si pamätám...

Z hubu dokorán kukám kúsek dál,

bílý som jak grída, né že gdze je Sida,

ale gdo vyrúbal stromy pred hentýma domy,

gdze sa obesím?

Mišung s teho mám, že ščúl na mój plán

ostáva akurát nékerá s promenát.

Obzírám gaštany, už jeden zdá sa mi,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

konár dobrý má.

Volačo ma láká kuknút Bernoláka,

čo ruku natŕča a hlúčik poúča:

"...tu máte slovo..." Jáj, to vlasne dáva nám!

Tak aj já mu dám:

Bez Koruny král...

Bez koruny...a tak veľa si mi dal, braček.

Zdeňka Javorská

Zdeňka Javorská

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hovorili mi, že si mám zložiť tie ružové okuliare. Stále ich mám, len trochu vybledli. Zoznam autorových rubrík:  fotobríbehmedzi ľuďmimoje láskytaké malé príbehyobrázkyvidené a odpočuténielen o kvetochRozprávky starej matereSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu