reklama

Slzy mamy

Moja mama sa rada smeje a za mlada aj veľmi rada tancovala. Nikdy nebola prísna, skôr kamarátka. Veľmi mi chýbala, keď som sa vydala do vzdialeného mesta. Málo sme sa vídali, každé stretnuie bolo pre mňa sviatkom.  Aj dnes príde, máme oslavu, syn promuje. Mala by som sa radovať...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)
Obrázok blogu

Keď sa narodil môj prvý syn, najmladší brat mal šesť rokov. Bol trochu rozmaznaný, viac ako jedináčik. Stále sedel mame na kolenách. Hovorila mu nežne: Ty môj Miško. A to ma trochu hnevalo. Mal iné meno, volal sa Jožko, na Michala ho len krstili. Jasné, že som žiarlila. Ja som na jej kolenách bola len dva roky, lebo pribúdali ďalší, až nás boli štyri páry. 

No tento braček bol a stále je ten malý.

V mojich očiach ani nevyrástol. Stále má päť rokov a rozčuľuje sa na chodbe popradskej pôrodnice, že mu musia ukázať synovca, keď už je tým strýcom. Nepomohlo. Môj synček bol chorý, ležal pod kyslíkom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď obaja povyrástli, začali sa podobať. A to nielen tvárou, i gestami.

Aj sestry sa vydali, bratia oženili, len ten najmladší sedával s gitarou na lavičke za domom s kamarátmi, frajerský a usmiaty.

Boli to pekné roky. V našom starom byte bývalo veselo, keď sme sa tam všetci stretli, niektorí aj s deťmi.

Keď zomrel otec, mame pribudli vrásky a pred rokom, zabudla sa usmievať. Aj mne padali slzy na kvety s čiernou stuhou a nápisom: Braček, zbohom.

Narodil sa posledný a zomrel prvý. Nie, to sa nedá pochopiť, zabili ho drogy. 

Odvtedy prešiel rok, ešte máme čierne šaty. V tejto sále sú tiež kvety. 

Znie slávnostná hudba, príhovory. Na pódiu stoja v rade absolventi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Pozri, aký je len pekný... Mišenko!"

"Mami, to je..."

Tak toho som sa bála, tej podoby...a či si vzala lieky. 

"Ja viem..."pohladí po ramene.

"Takto z dialky sa mi zdalo, že to stojí on, Joženko." 

Mama neplače, usmieva sa. To mne padajú slzy. 

Zdeňka Javorská

Zdeňka Javorská

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hovorili mi, že si mám zložiť tie ružové okuliare. Stále ich mám, len trochu vybledli. Zoznam autorových rubrík:  fotobríbehmedzi ľuďmimoje láskytaké malé príbehyobrázkyvidené a odpočuténielen o kvetochRozprávky starej matereSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu