reklama

Krajina za obrazom

Boli také filmy: Prejdeš cez zrkadlo a je tam....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Knižnica je v stredu pred poludním tichá. Tisícky príbehov ukrytých v mlčiacich knihách. Vždy si idem pre jednu a dopadne to rovnako. Na pult kladiem pyramídu.

Nad pultom čítam oznamy, sú tam aj nejaké obrázky...

Na kalendári kývne na mňa prstom veža. Obyčajná, svetlohnedá. Tak to by len cudzí povedal. Mne je drahá. Stojí si tam na námestí, sú tam aj lavičky. Niekedy sa mi sníva, že tam sedím, s nosom zarytým v detektívke a s plnou taškou z knižnice. V mojom rodnom meste. Často snívam, málo chodím, viem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
tt
tt 

Romantická, zasnívaná, s túžbou žiť ďaleko v modrých horách. Taká som bola.  

67
67 

Trochu neskôr, pod Tatrami, takmer v Raji, točila som kľukou starej studne. Tak, to teda netočili historický film, ešte dnes mám kúsky ľadu na rukách a mokré rukávy.

11
11 

Moje deti mali tie najbelšie plienky, čo voňali podhorskými lúkami.

m

Ďaleko na šírošírej rovine zostalo moje mesto s vôňou rozkvitnutých gaštanov a čokolády. Nemá tisíc veží, iba tiché kostoly.

tta
tta 

V posledných rokoch dostalo nové šaty. To som rada, bolo mi ľúto šedých priečelí čipkovaných domov na Hlavnej ulici. Len námestie, to mi mohli nechať. Čierne a biele. Veľké kocky pod vežou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pani v knižnici, bola fajn. Keď som prišla o mesiac, odtrhla ten obrázok. Dala som ho do rámu.

Večerami, keď už všetci spali, opretá o stenu, zavrela som oči. Bola som malá a doma. Na lavičke pod vežou. V Trnave v Hrubom kostole je zázračný obraz Panny Márie. Môj je obyčajný, papierový.

Prešlo pol roka.

Niekedy sa dejú veci...Sťahujeme sa.

Je zima a tá na dolniakoch a v meste...žiadna romantika.

Myslíte?

Na námestí pribudla Trojička, no ostala tam lavička. Studená a mokrá.

Je mi teplo, dám si dole šál.

Trochu sneží. Trochu vody, trochu soli.

Zdeňka Javorská

Zdeňka Javorská

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hovorili mi, že si mám zložiť tie ružové okuliare. Stále ich mám, len trochu vybledli. Zoznam autorových rubrík:  fotobríbehmedzi ľuďmimoje láskytaké malé príbehyobrázkyvidené a odpočuténielen o kvetochRozprávky starej matereSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu