reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zdeňka Javorská

Zdeňka Javorská

Bloger 
  • Počet článkov:  97
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hovorili mi, že si mám zložiť tie ružové okuliare. Stále ich mám, len trochu vybledli. Zoznam autorových rubrík:  fotobríbehmedzi ľuďmimoje láskytaké malé príbehyobrázkyvidené a odpočuténielen o kvetochRozprávky starej matereSúkromnéNezaradené

reklama

moje lásky

Prichádzajú a nesú dary

Zdeňka Javorská

Prichádzajú a nesú dary

do bielej krajiny, v tichom zimnom popoludní. Keď sa zotmí, nočný vietor, stopy v snehu, zaveje do rokov minulých.

  • 6. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 982x
  • 11
Tam, kde nie sú malé deti, Mikuláš nechodí...

Zdeňka Javorská

Tam, kde nie sú malé deti, Mikuláš nechodí...

To som nepovedala ja, ale môj manžel, keď sme ostali znova sami. Dcéra sa vydala, syn bol s kamarátmi na chate, ale aj tak som dala v noci potajme na parapetu pod oknom dva balíčky s ovocím a čokoládou. Prešlo desať rokov ... syn má po tridsiatke a my...nechce sa mi počítať. Manžel bol v obchode, kúpil chlieb, mandarínky a tri veľké čokolády. Usmieva sa, že či aj dnes urobím balíčky. Odložím chlieb, mandarínky a tie čokolády schovávam do skrinky, aby deti nevideli. U nás chodil Mikuláš len vtedy, keď všetci spali. Ako vtedy dávno, v starom dome, pod horami.

  • 6. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 736x
  • 64
Bez koruny

Zdeňka Javorská

Bez koruny

Niekedy sa ma ľudia pýtali, či som si tu zvykla, v tomto kraji. A prečo nie? Je tu krásne, všade dookola hory, čistý vzduch...a ľudia, ako všade na Slovensku, len prízvuk majú iný. Je pravda, že niekedy mi vadí, tá vzdialenosť, keď chcem vidieť tatka, mamu a chýbajú mi aj bratia a sestry...Tak vtedy si zbalím kufre a spolu s deťmi sadnem na vlak smerom na západ. Sú však dni, skôr večery, keď sa to nedá, vtedy...

  • 9. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 714x
  • 15
Malý ženský sen

Zdeňka Javorská

Malý ženský sen

Chlapi to nikdy nepochopia. Tú ženskú túžbu, po krásnych, bielych šatách. Môžu za to obrázky v rozprávkových knihách a romantické príbehy, v tichých kinách. Už od detstva, snívame si svoj malý, ženský sen. Byť chvíľu princezná...

  • 31. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 794x
  • 24
Modré diaľky, dupot koní...

Zdeňka Javorská

Modré diaľky, dupot koní...

Spomínam si na tie príbehy. V dobrodružných knihách, aj na tie, v trampských pesničkách. Ešte stále mi v ušiach znie, ako sa Michal Tučný pýta: Ako chcete žiť, bez koní?

  • 22. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 111x
  • 29
reklama
Keď napadne prvý sneh...

Zdeňka Javorská

Keď napadne prvý sneh...

myslím na ten dávny príbeh, čo som počula stokrát, ale mohla by som zas, len keby mi ho rozprával môj otec, ako vtedy...

  • 23. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 163x
  • 10
Ja chcem byť tá, čo odchádza

Zdeňka Javorská

Ja chcem byť tá, čo odchádza

a máva z okna vlaku. Nechcem stáť na peróne sama a smutná. Medzi ľuďmi, ktorí čakajú, že sa im náruč zaplní.

  • 16. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 445x
  • 7
Letné hry

Zdeňka Javorská

Letné hry

Vedela som, že prídeš, keď rozkvitnú georgíny. Pod starým orechom, v ružových šatách, na bielej stoličke, budeš piť chladivú limonádu v horúcom lete.

  • 24. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 149x
  • 16
To sa môže stať iba v lete

Zdeňka Javorská

To sa môže stať iba v lete

a dievčaťu, ktoré miluje slnko, vodu

  • 20. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 539x
  • 8
Straty a nálezy

Zdeňka Javorská

Straty a nálezy

Stratila sa mi kniha! Nemá lesklý obal, chrbát má zodratý a zožltnuté stránky. Píšem to len preto, že keď by ste ju náhodou našli, napíšte mi.

  • 9. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 062x
  • 18
reklama
O šťastí

Zdeňka Javorská

O šťastí

Tak a teraz budem najšťastnejšia na svete! Videla som to stokrát v kine, píšu o tom v knihách.

  • 27. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 932x
  • 2
Záhrada

Zdeňka Javorská

Záhrada

Kúpiť starší dom na dedine, bol nápad nášho dospelého syna. Nám by stačil na staré kolená aj malý bytík. Po dlhých debatách sme to vzdali. Sľúbil, že kúpime len taký, kde bude aj garáž pre otcove auto a malá dielnička a pre mňa malá záhradka, kde si posadím kvety.

  • 12. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 708x
  • 25
Slzy mamy

Zdeňka Javorská

Slzy mamy

Moja mama sa rada smeje a za mlada aj veľmi rada tancovala. Nikdy nebola prísna, skôr kamarátka. Veľmi mi chýbala, keď som sa vydala do vzdialeného mesta. Málo sme sa vídali, každé stretnuie bolo pre mňa sviatkom.  Aj dnes príde, máme oslavu, syn promuje. Mala by som sa radovať...

  • 14. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 523x
  • 23
Krajina za obrazom

Zdeňka Javorská

Krajina za obrazom

Boli také filmy: Prejdeš cez zrkadlo a je tam....

  • 4. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 820x
  • 2
Zelená láska

Zdeňka Javorská

Zelená láska

Kvapky rosy na zelenej tráve boli slané, keď mi povedal, že odchádza.

  • 29. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 092x
  • 4
reklama
Jarná láska

Zdeňka Javorská

Jarná láska

Milujem dni, keď sa zima končí a jar netrpezlivo podupkáva za dverami. Prichádza čas snežienok a nových príbehov.  Tento sa začal písať ešte v zime.

  • 28. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 166x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu